wtorek, 21 marca 2017

Ludzie i róże


Róża. Taki tam niepozorny, mały kwiatek. Podobno symbol miłości. Aż trudno uwierzyć, że jest tak podobny do człowieka, a jednak. Ludzie też zaczynają od pączków, potem rosną, kwitną, aż znowu przekwitają i obumierają. Zupełnie jak kwiaty.
Jak byłam mała, zawsze mi się wydawało, że róża to taki szlachetniejszy kwiat niż wszystkie inne. To ją najczęściej trzymały pięknie ubrane panie, pędząc z rana na autobus. To ona tak często wywoływała uśmiech na twarzy, czy w bukiecie, czy samotnie. Tak dostojna, jak gdyby przeznaczona właśnie do tego, żeby być tą najważniejszą, najpiękniejszą.
Na nieszczęście zawsze miała te kilka małych kolców. No i bardzo łatwo było się nią zranić.

Człowiek w zamyśle zawsze chce dobrze. Ma wrażenie, że pomimo wszystko działa dla właściwej sprawy, większego dobra. W praktyce po prostu popełnia błąd. Wie, że zostanie osądzony. Pewnie przez tych, którzy z kolei jeszcze minutę temu byli obrabiani przez sąsiadów z osiedla.
Oni wszyscy powiedzą, że robią to dla dobra. Innych? Szkoły? Państwa? Jakiegoś na pewno.
Ludzie mają kolce. Zaszyte gdzieś głęboko pod warstwą honoru, moralności i własnego sumienia. Ale kolce to kolce. Robią swoje. Nie ma takiej bariery, której nie można przebić.
 
Ludzie to dziwne istoty. Ranią bardziej niż kwiaty, ale uszczęśliwiają też bardziej. Ciężko je oswoić.
Zauważ, że jak już jesteś smutny, a jedyne na co masz ochotę, to pudełko zimnych, waniliowych lodów, to właśnie człowiek pomaga ci wstać. Taki trochę paradoks, nie?
Jesteśmy nieobliczalni i przekraczamy nie te bariery, co trzeba. Popełniamy wiele błędów, mijamy się z prawdą, często patrzymy egoistycznie. Ale potrafimy przepraszać. Niszczyć i naprawiać.
W ludziach jest też życzliwość, przebaczenie, zaufanie. To my pocieszamy przyjaciół, cenimy sztukę, tworzymy piękne rzeczy. Możemy marzyć, kochać, uczyć się od innych. Zmieniać świat.
Jesteśmy, tylko i aż, ludźmi. I mamy w sobie więcej piękna niż niejedna róża.
Ale czy to wystarczy?















12 komentarzy:

  1. Ludzie - róża. Wydaje mi się, że świetnie można porównać człowieka do rózy. Ma kolce - więc rani, ale ma piękny pąk, który uszczęśliwia. Dobre jest porównywanie, zwałszcza że faktycznie ludzie są dobrzy, ale potrafią ranić.. czasami nieświadomie, ale jednak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie powinni być delikatni jak kwiaty
    https://dose-of-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi raczej pomaga wstać motywacja, że jak nie ruszę tyłka to np. dam innym satysfakcję :P Lody - to dobre w ramach nagrody za zwycięstwo <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam róże, bardzo przyciąga mnie ich widok.
    Codziennie wstaję z planem na dobry dzień, choć czasem wiadomo, że nie jest idealnie, gdy musimy wstać do szkoły :)
    Obserwuję i dziękuję za odwiedziny.
    Miłego wieczoru!
    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, właściwie to chodziło mi o "wstawanie" z problemów, stawienie czoła lękom.
      Dziękuje za obserwację, ale wolałabym jednak, żebyś przeczytała mój wpis a nie tylko komentarze pod nim.

      Usuń
  5. Z tym wstawanie z dobrym nastrojem jest różnie czasami bywa tak ,że od samego rana mamy zły dzień :)
    Bardzo lubie róże :)
    Czekam na kolejne posty!! - obserwuje -
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rozumiem, że macie mało czasu, ale jak już piszecie komentarz, to błagam, chociaż część tekstu przeczytajcie :').

      Usuń
  6. Piękne porównanie, bardzo prawdziwe. Podobnie róża przedstawiona jest w Małym Księciu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy byłam mała lubiłam zbierać opadłe płatki róż. Najbardziej lubiłam mieszać czerwone, różowe i białe i potem obsypywać nimi wszystkich wokół.
    Są różni ludzie. Są różne róże. Niewinni jak biel, kuszące jak czerwień, rumiane jak róż i wiele innych. Każda róża czymś przyciąga.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie patrzyłam na róże w ten sposób. Masz bardzo oryginalne spojrzenie na rzeczywistość :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Często słyszałam, że człowiek jest podobny do róży i w sumie po przeczytaniu tego jeszcze bardziej jestem do tego przekonana. Nie wiem czemu nigdy nie przepadałam za różami :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie napisane. Mi bardzo często brakuje motywacji do wszystkiego. Ja uwielbiam różę przedstawioną w lekturze ,,Mały książę" i uwielbiam również piosenkę Igi Porady ,,Mały książę i róża" cudowna jest.

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń